Kdo zavinil smrtelný pád dítěte? Vlakvedoucí se ohradila, zastal se jí inspektor

Olomouc - Olomoucký soud pokračuje v projednávání tragické nehody, při níž předloni zemřela dvouletá dívka po pádu z vlaku. Obžalovaná vlakvedoucí vinu popřela. Ohradila se proti tomu, že by šlo z její strany o laxnost či nedbalost.

Přidejte svůj názor 3 komentáře

Ilustrační foto

Žena je společně s průvodčí obžalována z usmrcení z nedbalosti. Neštěstí se stalo na trase z Luhačovic do Prahy na konci července 2016. Vlak byl po vypadnutí dítěte zastaven ruční brzdou. Dívenku našla vlakvedoucí, která ji běžela zhruba kilometr po trati s lékárničkou hledat. Na místo letěl ještě vrtulník, pomoci dítěti už záchranáři nemohli. Dívka utrpěla těžké poranění hlavy, na místě zemřela.

"Velmi mne to mrzí, že došlo shodou okolností k této nešťastné náhodě. Vyšetřovatel nás nařknul z nějaké nedbalosti nebo laxnosti, proti tomu se ohrazuji," uvedla vlakvedoucí Jarmila Soukupová. Podle ní se z jejího pohledu zdály všechny dveře dovřené. Uvedla, že tehdy předpis neukládal "přebouchávat" všechny dveře po cestujících. "Při zavírání dveří jsme stály na nástupišti, abychom na dveře viděly a pohledem jsme se přesvědčily, že jsou zavřené," uvedla.

Podle kamerových záznamů dveře zřejmě nedovřel cestující, který do vlaku nastoupil na poslední chvíli. Průvodčí Jana Stejskalová uvedla, že si muže již nevšimla. Prý byla v té době ve vlaku, což však žalobce na základě kamerových záznamů odmítl.

Obou pracovnic se dnes zastal vrchní inspektor Správy železniční dopravní cesty, který tragédii na místě vyšetřoval. Podle něj není v silách pracovníků drah zkontrolovat osobně všechny dveře vlaku. "Stačí, když se vzdálím na chvíli od dveří a nemám jistotu, že na ně sáhne někdo jiný," uvedl svědek. Dodal, že pokud by se u takového typu vozu měla vlaková četa snažit o stoprocentní jistotu, vlak by patrně nevyjel z nádraží. "Já jsem tedy v té době nezjistil žádné porušení ze strany vlakové čety," uvedl komisař.

Poukázal i na technické nedostatky vozu vyrobeného v roce 1981. Podle něj měl původně kontrolku signalizující neuzavření dveří, která však byla během 80. let odstraněna. Komisař také řekl, že dráhy z úsporných důvodů začaly omezovat počet vlakové obsluhy. "Spočítali, že jeden člověk zvládne obsloužit až pět vozů, nevím, jaký to mělo vztah k bezpečnosti," uvedl. Problém je podle něj v tom, že případné nezablokování nedovřených dveří není ničím signalizováno.

Soud případ odročil na 12. února. V plánu má výslech svědků, jeden z nich bude vyslechnut kvůli zdravotnímu stavu prostřednictvím videokonference. Předvolán bude i muž, který v osudnou dobu ve vlaku roznášel pití.

Vstupte do diskuze (3)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Rakušané přijímali Čechoslováky se sympatiemi. Problémem byli agenti, říká…

20.08.2018 12:23 Praha - Po srpnové okupaci uprchlo do Rakouska na 162 tisíc Čechů a Slováků. Podle rakouského…

Tragédie při rallye v Lopeníku: Policie chce obžalovat pět lidí, případ se…

20.08.2018 12:15 Praha - Policie navrhla obžalovat pět lidí za tragickou nehodu při rallye v Lopeníku na…

Dotační čachry v ROP Střední Morava? Deset obžalovaných, milionové škody

20.08.2018 10:16 Zlín - Zlínská pobočka brněnského krajského zastupitelství podala obžalobu na deset osob kvůli…

Zapnuté dětské chůvičky způsobily poplach v Praze, 70 evakuovaných

20.08.2018 10:11 Praha - Okolí pošty v Kafkově ulici v Praze 6 bylo dnes dopoledne zhruba na hodinu evakuováno,…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama