Advokáti v kauze Studénka používají i ostré příměry, padla slova o packalech

Nový Jičín - Závěrečné řeči v kauze železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku připomínají válku advokátů. Zazněla slova o packalech, což si druhá strana nenechala líbit.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Ilustrační foto

V jednom se ale oba tábory shodují, jejich klienti nenesou žádnou přímou odpovědnost za železniční neštěstí z 8. srpna 2008, které osm lidí nepřežilo. Před soudem by podle advokátů měli stanout spíš například zástupci kraje, Českých drah či hlavní projektant stavby.

Obžalováni jsou tři pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia), pět zaměstnanců subdodavatele - firmy Bögl & Krýsl, pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a osoba samostatně výdělečně činná, která pro subdodavatele pracovala.

Za firmu packalů označil společnost Bögl a Krýsl advokát Tibor Rovňák, který zastupuje obžalovaného projektanta ODS - DSO Jiřího Vlacha. Naznačil, že stát by společnosti měl odebrat všechna povolení a licence. Hlavně proto, že se podle něj kromě Studénky podílela i na stavbě dalších dvou zřícených mostů v Česku a na Slovensku. Firmu označil za hlavního viníka pádu mostu.

Ve zcela opačném duchu dnes promluvil advokát zastupující hned tři pracovníky firmy Bögl a Krýsl Ondřej Zaorálek. Z jeho slov naopak vyplynulo, že za pád mostu podle něj mohou chyby způsobené zaměstnanci ODS - DSO. Podpůrnou konstrukci, kterou firma na podepření mostu použila, dokonce přirovnal k bambusovému mostu. "Není žádná přímá souvislost mezi případným pochybením našich klientů a těžkou železniční nehodou," řekl.

I on je přesvědčen o tom, že před soudem nejsou všichni viníci. Poukázal například na to, že pod opravovaným mostem bez omezení jezdily vlaky a to i vysokou rychlostí. "Moravskoslezský kraj a ODS-DSO chtěly ušetřit za výluky," uvedl. Podle znalců obhajoby by totiž úplné zastavení provozu na hlavní železniční trati spojující Ostravu a Prahu stálo několik milionů korun, snížení rychlosti vlaků pak desetitisíce korun. Přijetí takového opatření podle obhájců bylo úkolem provozovatele dráhy.

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Úkaz na obloze: Nastane nejdelší úplné zatmění Měsíce v tomto století

21.07.2018 18:35 Aktualizováno Praha - V pátek 27. července 2018 v pozdních večerních a nočních hodinách se Měsíc v úplňku ponoří…

Národ násosků? Česko se pere s Francií o druhou nejvyšší spotřebu alkoholu

20.07.2018 15:37 Praha - V žebříčku spotřeby alkoholu mezi zeměmi Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj …

Ortopedové provedli v Brně unikátní operaci. Trvala šest hodin, mladík…

20.07.2018 15:20 Brno - Lékaři ve Fakultní nemocnici u svaté Anny v Brně provedli unikátní operaci. Pacientovi kvůli…

Tajně pořízené VIDEO z Berouskova zooparku: Před měsícem jsem prodal šest…

20.07.2018 15:12 Praha/Vídeň - Kauza prodeje tygřího masa, kostí, vývarů, kůži a dalších propriet je zřejmě mnohem…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama