Konec čekání u lékaře: Hitem se stávají online konzultace

Online konzultace s lékařem jsou relativně novým trendem. Hlavní výhodou této služby je její rychlost a praktičnost. Pacient nemusí nikam chodit nebo čekat dlouhé fronty. Za konzultaci samozřejmě zaplatí a s lékařem může mluvit i pomocí video hovoru. Na českém internetu existují služby, které nabízí plný lékařský balíček, kde si pacient vybere lékaře z jakéhokoli odvětví.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Lékaři vám poradí i v režimu online

Nový trend je populární zejména v zahraničí, v Německu například takovým způsobem bojují s nedostatkem lékařů. V Rusku služby online lékařských konzultací nabízí internetový gigant Yandex, kde jsou k dispozici kromě praktického lékaře i speciální lékaři.  

 „Náš web funguje v režimu 24 hodin každý den. Doktoři buď odpovídají klientům telefonicky nebo emailem. Záleží na konkrétním požadavku,“ řekl zakladatel webu MujDoktor24.cz Lukáš Melichar serveru EuroZprávy.cz. Web také upozorňuje, že platforma nenahrazuje návštěvu u lékaře nebo specialisty poskytujícího zdravotní služby. Pacient tak se seriózními onemocněními musí stejně obrátit na lékaře pomocí běžné lékařské konzultace.

Pacient má na výběr momentální spojení s lékařem nebo konzultaci na objednání. „Spojení s doktorem funguje velmi jednoduše pres počítač nebo smartphone.  Registrační formulář, požadavek a platba je otázkou několika minut,“ řekl Lukáš Melichar.

 Služby tohoto typu nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění. „Nezávisí na libovůli jednotlivých zdravotních pojišťoven, ale vyplývá to ze seznamu zdravotních výkonů, který každoročně vydává formou vyhlášky ministerstvo zdravotnictví,“ řekla tisková mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny Lucie Krausová serveru EuroZprávy.cz. Samotný stát zatím nepředpokládá hrazení online konzultačních služeb s lékařem. „Výkon pro online konzultaci s lékařem v seznamu výkonů zatím uveden není, a proto není možné tento způsob konzultace hradit,“ doplnila.

Komunikace mezi doktorem a pacientem musí být vždycky anonymní a zabezpečená. Provozovatel musí umožnit bezpečné spojení se skutečným odborníkem. „Kvůli stresovým situacím a častým depresím, potřebuji rychlé a efektivní spojení s odborníkem, který mi může poradit, jak se v konkrétních situacích zachovat. Se seriózními bolestmi se ale člověk stejně musí obrátit na lékaře tradiční metodou,“ řekla uživatelka online konzultačních služeb serveru EuroZprávy.cz.

Odborný portál o elektronickém zdravotnictví eZdrav.cz uvádí, že zájem o tuto službu ze strany pacientů je podle pacientského průzkumu jednoho z dodavatelů IT řešení pro lékařská zařízení je relativně nízký. Argumentuje to tím, že důvodem budou především obavy ze zabezpečení či preference osobní komunikace oproti komunikaci online například u starších pacientů.

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Asociaci sester se nelíbí stávková pohotovost, navrhuje jiná řešení

21.08.2018 16:30 Praha - Česká asociace sester (ČAS) se domnívá, že stávková pohotovost kvůli platům není efektivní…

Doplatky za léky? Vratku letos získá třicetkrát více lidí než loni

20.08.2018 16:52 Praha - Jak ukázala data čtyř největších zdravotních pojišťoven, lidí, kteří dosáhli na vratku…

IZIP mohla získat neoprávněný prospěch 162 milionů, obžalováni jsou tři…

20.08.2018 11:55 Praha - Dozorující žalobce Pavel Prygl z pražského vrchního státního zastupitelství tvrdí, že…

Co kupují turisté v Česku nejčastěji? Průzkum mezi lékárnami je zarážející

19.08.2018 11:00 Praha - Zahraniční turisté si v lékárnách v centru Prahy kupují z volného sortimentu nejčastěji…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama