Stavba dálnice D11 se pohne? Ťok brzy poklepe základní kámen nového úseku

Trotina (Hradecko) - Stavba úseku dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří začne 15. května. Ještě letos by měla začít i stavba úseku od nynějšího konce dálnice v Hradci Králové do Smiřic. Do Jaroměře by mohla být dálnice v délce 23 kilometrů dokončena v roce 2021.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Dan Ťok, ministr dopravy

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) to řekl dnes na místě záchranného archeologického výzkumu v trase D11 u Trotiny na Hradecku. "Na slavnostní poklep základního kamene máme termín 15. května, ale staveniště předáme dříve," uvedl ministr. Na úsek má Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) stavební povolení a má i vybranou stavební firmu.

Složitější je situace u úseku Hradec Králové - Smiřice, který je pro získání stavebního povolení rozdělen na dvě části. Na úsek Předměřice nad Labem - Smiřice ŘSD stavební povolení má. Silničáři však nemají platné stavební povolení k úseku z Hradce Králové do Předměřic. Stavební řízení se tam bude po námitce hnutí Děti Země opakovat, ale podle ministerstva to dostavbu dálnice nezpozdí, naopak cílem nové žádosti ŘSD je stavební řízení urychlit. 

Ťok zrušil stavební povolení na úsek mezi Hradcem a Předměřicemi letos 27. března poté, co ŘSD vzalo zpět svou žádost o vydání stavebního povolení. Stavební povolení, které bylo nepravomocně vydané 1. června 2017, loni v červenci napadlo rozkladem hnutí Děti Země a také dvě majitelky některých pozemků v trase dálnice.

Od loňského dubna v trase D11 z Hradce do Jaroměře dělají archeologové a stavbaři průzkum, jehož cena je 789 milionů korun bez DPH. Babiše zajímalo, kdy skončí. "Se stavbou máme zpoždění 30 let," řekl. Ředitel archeologické společnosti Archaia Petr Juřina na to řekl, že z 90 procent už archeologové území opustili a vyklidili. "Právě zde u Trotiny je hodně nálezů ze starší a mladší doby bronzové, tedy období prvních zemědělců. Zdržení zde bude dva až tři měsíce, jde o jedno procento území," řekl.

Úsek D11 z Hradce do Smiřic o délce 15,46 kilometru bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky. Cena má činit 2,59 miliardy korun bez DPH. Navazující úsek ze Smiřic do Jaroměře o délce 7,39 kilometru bude stavět společnost Porr, která v konkurenci osmi zájemců nabídla cenu 1,5 miliardy korun bez DPH.

U dalších dvou úseků D11 z Jaroměře směrem ke státní hranici s Polskem silničáři usilují o vydání územního rozhodnutí, aby mohli začít s výkupy pozemků. Podle Ťoka by se na hranici mohla dálnice dostat v roce 2030. 

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Senát schválil urychlení výstavby dopravních staveb. Debata byla vyhrocená

18.07.2018 19:31 Praha - Senát dnes schválil poslanecký návrh, který má usnadnit a urychlit přípravu výstavby…

Pražské letiště odbavilo v pololetí o deset procent více pasažerů

18.07.2018 12:49 Praha - Letiště Praha odbavilo v prvním pololetí více než 7,43 milionu cestujících, což je…

Odbory sepsuly Ťoka: Personální změny v ČD povedou k destrukci firmy

17.07.2018 18:13 Praha - Odbory kritizují obměnu vedení Českých drah (ČD). Prý je neopodstatněná a může vést k…

Vysokorychlostní vlak Praha-Drážďany? ČR a Německo chystají prezidentskou…

17.07.2018 16:46 Berlín/Praha - Česko a Německo chystají prezidentskou smlouvu o vysokorychlostní trati z Prahy do…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama