Omezení jízd kamionů omezuje i jejich řidiče

Praha – Od začátku července do konce srpna začíná každoročně letní omezení jízd kamionů. Nákladní auta se v určitém čase nedostanou na dálnice a silnice první třídy a dopravní společnosti přicházejí o zakázky. Zatímco řidiči osobních vozů toto dopravní omezení vítají, "kamioňáci" už tak nadšení nejsou.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Kamion - ilustrační foto

Omezení kamionové dopravy začíná každý rok 1. července. Až do 31. srpna pak řidiči kamionů nesmí využívat dálnice a silnice první třídy v daných časech. Tyto zákazy se týkají pátku a víkendů, v pátek zákaz platí od pěti hodin odpoledne do devíti hodin večer. V sobotu pak od sedmi hodin ráno do jedné odpoledne a v neděli od jedné do deseti.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že omezení jsou potřebná. V létě prý silnice opravují, což omezuje veškeré řidiče. Zákaz jízdy kamionů však prý má i další důvod. „Vycházíme vstříc běžným řidičům, kteří v létě jezdí na dovolenou,“ uvedl pro server EuroZprávy.cz Zdeněk Neusar za Ministerstvo dopravy.

Letos prý opravují přes 600 kilometrů dálnic a silnic první třídy. „Pro řidiče je to náročné, avšak musí mít s omezeními trpělivost,“ doplnil Neusar. Opravy probíhají na dálnicích D1 a D2 mezi Brnem a Bratislavou, dále i na D5 a D8. I proto je podle něho omezení kamionů žádoucí.

Řidiči nákladních aut a provozovatelé nákladní autodopravy však z omezení rozhodně radost nemají. Podle nich se jedná o zbytečná nařízení, která situaci spíše komplikují. „Rozhodně nám to život neulehčuje, spíš naopak. Není to k řidičům fér. Celý týden jezdí a pak pátek tráví na pumpě, protože nemůžou na silnici,“ komentoval pro EuroZprávy.cz Robert Vancl, majitel nákladní autodopravy.

„Místo toho, aby udělali svou práci a mohli si užít víkend, zcela zbytečně čekají, aby mohli svůj náklad odvézt,“ prohlásil. Lidé si podle jeho názoru neuvědomují, že nákladní doprava je důležitá i pro ně, raději si na kamiony jen stěžují. „Vždyť i rohlíky dneska doveze nákladní auto,“ vysvětlil pro EuroZprávy.cz Jaroslav Ott, který s nákladním autem jezdí přes patnáct let.

Zákazy jízdy navíc komplikují nejen cesty kamionů, ale i zakázky firem. „Kvůli omezením často nepřijedeme na čas, protože musíme zůstat stát. Z toho pak plynou pokuty a penále,“ ujasnil Ott. Pokud řidič nechce porušovat předpisy, musí zastavit.

Pro firmy, které mají přesně určené, na kdy náklad potřebují, je to často důvod pro změnu autodopravce. „Pokud nestíháme termíny, zadavatel se může rozhodnout, že zkusí jiného dopravce,“ míní Ott. Firmy si však většinou příliš nepomohou, protože limity omezují všechny. „Je to prostě nesmysl,“ pokrčil rameny.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Počet řidičů stoupá. V Česku jezdí miliony lidí

18.08.2018 13:46 Praha - V loňském roce přibylo v Česku více než 91.000 řidičů s nově vydaným řidičským průkazem,…

Při tragické nehodě u Vodňan zemřeli v noci čtyři lidé

18.08.2018 09:41 Vodňany (Strakonicko) - Čtyři lidé zemřeli při noční dopravní nehodě mezi Vodňany a Protivínem,…

Konec stáčení tachometrů? Nově hrozí pokuta až půl milionu korun

17.08.2018 18:23 Praha - Pokuta až půl milionu korun bude od 1. října hrozit prodejcům a motoristům za stáčení…

Řidiči pozor, změní se pravidla pro záchranářskou uličku. Senát novelu…

15.08.2018 14:40 Aktualizováno Praha - Senát dnes schválil novelu o provozu na pozemních komunikacích. Pokud ji podepíše i…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama