Co se dělo se stamiliony církvím od státu, kultura nekontrolovala

Praha - Ministerstvo kultury se k církvím chovalo v uplynulých letech velkoryse. Posílalo jim ročně přes miliardu na platy a další požitky duchovních, na údržbu jejich vlastního majetku i kulturních památek, ale zpětnou vazbu, co se s poskytnutými penězi stalo, nemělo.

Přidejte svůj názor

Ačkoliv podle zákona má ministerstvo kultury povinnost kontrolovat použití peněz ze státního rozpočtu na církevní účely, nedělalo to. Právo to zjistilo ve zprávě Nejvyššího kontrolního úřadu, kterou má dnes projednat vláda. Úřad si posvítil na užití státních dotací církvím během let 2006 a 2007, kdy církve dostaly 1,11 respektive 1,28 miliardy korun.

Mezi pochybení patří, že někteří duchovní brali jiné platy, než jim náležely, když nebylo doloženo jejich vzdělání či léta praxe. Církve navíc vyplácely některým duchovním neoprávněně tzv. hodnostní příplatek, který mají dostávat jen ti, kteří mají své podřízené, vedou farní rady, metodicky řídí katechety či skupiny laiků. Z peněz určených na platy duchovních některá biskupství platila uklízečky, vrátné a údržbáře.

Témata: Církev
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Evakuace v pražském Amazonu: Kvůli podezřelému systému opustili areál…

16.12.2017 17:44 Dobrovíz (u Prahy) - Kvůli podezřelému předmětu, který vypadal jako nástražný výbušný systém, bylo…

Při nočním požáru panelového bytu na Sokolovsku zemřeli dva lidé

16.12.2017 12:29 Horní Slavkov (Sokolovsko) - Dva lidé zemřeli při nočním požáru panelového bytu v Horním Slavkově…

Co bude s Janouškem? Zdravotní stav lobbisty má posoudit Vězeňská služba

15.12.2017 14:28 Brno - Krajský soud v Brně požádal Generální ředitelství Vězeňské služby o posouzení zdravotního…

Hasiči s pomocí tanků vytáhli z Vltavy stotunové torzo trojské lávky

14.12.2017 20:48 Praha – Pražští hasiči dokončili dnes večer vytahování zbytků trojské lávky z Vltavy. Na místo…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama