Stát nemá peníze na plošné očkování dětí proti pneumokokům

Česko zůstává jednou z jedenácti zemí Evropské unie, kde dosud nebylo zavedeno plošné očkování dětí proti pneumokokovým infekcím. Stát na očkování nemá peníze a zdravotní pojišťovny vakcínu nehradí, píše pondělní Právo.

Přidejte svůj názor

V Česku se tak povinně očkují jen děti z rizikových skupin, kterých je ročně asi deset tisíc. Ostatní děti zůstávají před infekcí nechráněny.

"V šestnácti státech zavedeno plošné očkování je, v ostatních ne," řekl Právu Michael Vít, hlavní hygienik republiky. Dodal zároveň, že by stálo zhruba 400 milionů korun ročně. "Když vezmeme v úvahu, že veškeré povinné očkování dětí přijde na 700 milionů korun, tak by to bylo velké zvýšení plateb státu na tyto účely," uvedl Vít. Podle Víta stát přesto povinně očkuje zhruba 10 tisíc dětí, které mají chronické onemocnění.

Dosud je očkování dobrovolné, ale rodiče ho hradí v plné výši. Jedna dávka vyjde asi na 1800 korun a jsou zapotřebí dávky čtyři.

Témata: Zdravotnictví
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Stát nemá peníze na plošné očkování dětí proti pneumokokům

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Seniorka způsobila poplach v Brně, na ředitelství strážníků donesla výbušku

24.04.2017 13:19 Brno - Pozdvižení dnes ráno způsobila na ředitelství městské policie v Brně seniorka, která…

Plánoval Nárožný vraždu své tety? Policie mě má těžce v žaludku, popřel u…

24.04.2017 13:15 Aktualizováno Olomouc - Před olomouckým krajským soudem dnes stanul Pavel Nárožný z Přerova obžalovaný z přípravy…

Rána pro demokracii? Vnitro dosáhlo svého, Dostálová rezignovala na post…

24.04.2017 13:14 Aktualizováno Hradec Králové - Náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (zvolena za ANO) dnes…

Drahoš zahájil sběr podpisů, o Hrad chce bojovat jako sv. Jiří

24.04.2017 13:05 Praha - Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš dnes zahájil sběr podpisů pro svou nominaci do voleb.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama