Ministerstvo toho ví o studentech až příliš

Praha - Ministerstvo školství shromažďuje citlivé údaje o studentech a žácích. Úřad na ochranu osobních údajů tam vyslal kontrolu, píší ve středečním vydání Hospodářské noviny.

Přidejte svůj názor

Kdo nastupuje do školy, prozradí o sobě víc, než by chtěl. Aniž by k tomu žáci a studenti dávali souhlas, státní úřady o nich schraňují stohy citlivých informací včetně rodných čísel nebo adres kolejí. Existují kvůli tomu dvě databáze, jedna o vysokoškolácích, druhá o žácích a studentech středních škol a učilišť. V každé z nich jsou zapsány údaje o osmi stech tisících mladých lidí. Včetně jejich rodných čísel, adres či výšce stipendií. Množství shromažďovaných informací kritizují nevládní organizace i Úřad na ochranu osobních údajů. Ten už začal celou záležitost prošetřovat, výsledky kontroly zveřejní za měsíc, uvádí noviny.

Úřad má navíc podezření, že je registr zneužíván ke komerčním účelům. Studentům třeba chodí blahopřání k narozeninám z bank, což může být způsobeno právě únikem citlivých dat z registru, píší Hospodářské noviny.

Témata: Školství
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Likvidace speciálních pedagogů? Studium dle nové metodiky trvá déle než…

20.10.2017 15:49 Aktualizováno Olomouc/Praha - Osm vysokoškolských pracovišť vyzvalo ke změně nové metodiky speciální pedagogiky.…

Střet českých miliardářů: Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že…

17.10.2017 17:03 Aktualizováno Praha - Rodinná nadace Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům Andreje…

Učňáky volí Okamuru, gymnázia TOP 09. Vnitrostranický kritik Kalouska chce…

02.10.2017 15:10 Praha - Člen TOP 09, který si koupil gymnázium a snaží se v Praze rozjet americkou akademii,…

Udělování grantů se má změnit: Na nejlepší výzkumy až 10 milionů ročně,…

30.09.2017 11:15 Praha - Grantová agentura ČR (GA ČR) dosud může vědcům zaplatit tři roky bádání. Nově chce prosadit…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama