Bendl: Kraje pod vedením ČSSD omezují železniční dopravu

Praha - Kraje pod vedením sociální demokracie popírají veškeré předvolební sliby týkající se dopravy. Od 14. prosince výrazně omezí železniční dopravu, v průměru ubudou zhruba dvě procenta spojů, tvrdí bývalý středočeský hejtman a místopředseda ODS Petr Bendl.

Přidejte svůj názor

Petr Bendl

Připomíná, že o těchto změnách kraje rozhodly potom, co se podařilo prosadit dlouhodobou podporu státu pro regionální železniční dopravu. "Těmito změnami sociální demokraté popírají všechny předvolební sliby. Dosud jsme od nich slyšeli, že kraje musí zajistit dostupnější a lepší veřejnou dopravu. Toto je jasná odpověď všem voličům, jak je to s levicovými populistickými sliby," řekl Bendl.

"Krajům byla na posílení železniční dopravy poskytnuta třímiliardová dotace od státu a kraje poté začnou spoje omezovat, to se prostě nesmí dít. Bylo dohodnuto, že za každou vynaloženou korunu krajem stát přidá zhruba 20 haléřů. Jistě, že by omezení spojů ze strany krajů mohlo vést i k omezení dotace ze strany státu, to by ale znamenalo jen další zhoršení situace na železnici," vysvětlil Bendl.

Postup krajů považuje bývalý hejtman nejen za zcela špatný, ale i nebezpečný. "V minulosti jsme také museli sáhnout k omezení spojů. Dělo se tak ale výhradně po veřejné diskusi, na základě čísel Českých drah a zároveň na základě vlastních analýz," dodal Bendl.

Podle místopředsedy ODS je nepřijatelné, že kraje na jedné straně proplácejí například zdravotnické poplatky a na druhé šetří v oblastech, za které nesou zásadní odpovědnost. Současné vedení krajů podle něj selhává. Na veřejnost podle Bendla pronikl plán středočeského hejtmana Davida Ratha (ČSSD) na razantní rušení tratí. Mělo by se o tom jednat na zastupitelstvu 30. listopadu.

Středočeský kraj letos utratí 80 miliónů korun za slevy na jízdném pro všechny žáky a studenty bez rozdílu. V příštím roce to má být dokonce více než 200 miliónů korun. V této souvislosti pokládá Petr Bendl rušení tratí za zásadní chybu a příklad neodpovědné politiky.

Nezodpovědně se kraje podle Bendla chovají i v dalších otázkách. "Pokud využiji statistických čísel, tak všude tam, kde je v Evropě otevřen železniční trh konkurenci a jsou řádně dodržována výběrová řízení, kvalita přepravy stoupá a náklady se zefektivňují. Kraje přitom brání i tomuto postupu."

Témata: železnice | ODS | ČSSD
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Čunek poražen. Post předsedy KDU-ČSL obhájil Bělobrádek

27.05.2017 17:43 Aktualizováno Praha - Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek, hlasovalo pro něj 227 delegátů…

Gazdík pro EZ: Premiérem ať je Bělobrádek

27.05.2017 17:10 Aktualizováno ROZHOVOR - Předseda hnutí Starostové a nezávislí Petr Gazdík uvítal rozhodnutí lidovců, kteří dnes…

Lidovci se podíleli na utahování šroubů, rýpl si Kalousek

27.05.2017 16:11 Aktualizováno Praha - Předseda TOP 09 Miroslav Kalousek věří, že lidovci jsou pragmatičtí a pokud se to bude…

OBRAZEM: Lidovecký sjezd je v plném proudu. Dorazil i Kalousek

27.05.2017 15:13 Praha - V pražském Top Hotelu se dnes koná volební sjezd KDU-ČSL. Ten mimo jiné schválil uzavření…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama