Většina politických stran chce zrychlit povolování dopravních staveb

Praha - Většina politických stran podporuje ve svých programech před podzimními sněmovními volbami odstranění byrokracie a administrativní zátěže při povolování velkých dopravních staveb.

Přidejte svůj názor 5 komentářů

Ilustrační fotografie

Dopravní infrastrukturu považují většinou za zaostalou, jako priority uvedly dokončení dálniční sítě a výstavbu vysokorychlostních železnic.

"Výstavba dopravní infrastruktury se v posledních čtyřech letech téměř neposunula vpřed. Kvalitní silnice a železnice přitom potřebujeme jak pro dojíždění za prací či podnikání, tak pro svobodné cestování. Kromě řádné přípravy projektů chceme snížit obrovskou administrativní zátěž a eliminovat možnosti nekonečných průtahů. Pro prioritní stavby chceme speciální zákon," uvedl předseda ODS Petr Fiala.

Podle poslance KSČM Jiřího Dolejše vyžaduje výstavba infrastruktury zjednodušení legislativy, územního rozhodování a stavebního práva včetně institutu vyvlastňování ve veřejném zájmu. "Prioritou je dokončení dálniční infrastruktury. Dopravní infrastruktura by měla zůstat ve vlastnictví státu. Propad investování státu v poslední době souvisel jak s legislativou a přípravou staveb, tak s nepravidelností čerpání evropských zdrojů," sdělil Dolejš.

ČSSD ve svém programu uvádí, že veřejná doprava v ČR potřebuje zásadní modernizaci a její vlajkovou lodí se stanou vysokorychlostní železnice. "Prosadíme výstavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Prahou, aby cesta mezi oběma největšími městy trvala maximálně hodinu a byla pro všechny pohodlnější, levnější a šetrnější než cesta autem. Další prioritní trať povede mezi Prahou a německými Drážďany," doplnil volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek.

Hnutí ANO oficiální program zatím nemá, oblasti dopravní infrastruktury je ale věnována část knihy předsedy hnutí Andreje Babiše "O čem sním, když náhodou spím". "Naše stavební řízení má dnes 21 neuvěřitelně složitých kroků a do stavební legislativy mluví sedm ministerstev. To je hrůza. Mělo by se zavést jenom jedno kompletní řízení EIA o dopadu stavby na životní prostředí, ve kterém by se mohla vyjádřit veřejnost a vznášet připomínky," uvedl Babiš. Poté navrhuje jednostupňové stavební povolení, v němž by už každý, koho to napadne, neměl možnost stavbu blokovat svými námitkami a správními žalobami.

Vstupte do diskuze (5)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Vypovězení smlouvy s Liglassem je standardní, myslí si Zeman

20.09.2017 19:47 Praha - Prezident Miloš Zeman považuje rozhodnutí kyrgyzské vlády o odstoupení od dohody s českou…

Z ústavy by mohla zmizet anomálie: Poslanec jako jedinec nebude mít právo…

20.09.2017 15:03 Praha - Ve Strakově akademii se dnes konala debata o případných změnách české ústavy. Právní…

Odchodné ze Sněmovny? Připraveno je 50 milionů, exposlanec může dostat i…

20.09.2017 14:55 Praha - Poslanci, kteří už nebudou v říjnových volbách mandát obhajovat, nebo jej neobhájí,…

Polčák zůstal šéfem Sdružení místních samospráv, představil plány do…

20.09.2017 13:27 Praha - Europoslanec Stanislav Polčák (STAN) byl opět zvolen do čela Sdružení místních samospráv,…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama