Většina politických stran chce zrychlit povolování dopravních staveb

Praha - Většina politických stran podporuje ve svých programech před podzimními sněmovními volbami odstranění byrokracie a administrativní zátěže při povolování velkých dopravních staveb.

Přidejte svůj názor 5 komentářů

Ilustrační fotografie

Dopravní infrastrukturu považují většinou za zaostalou, jako priority uvedly dokončení dálniční sítě a výstavbu vysokorychlostních železnic.

"Výstavba dopravní infrastruktury se v posledních čtyřech letech téměř neposunula vpřed. Kvalitní silnice a železnice přitom potřebujeme jak pro dojíždění za prací či podnikání, tak pro svobodné cestování. Kromě řádné přípravy projektů chceme snížit obrovskou administrativní zátěž a eliminovat možnosti nekonečných průtahů. Pro prioritní stavby chceme speciální zákon," uvedl předseda ODS Petr Fiala.

Podle poslance KSČM Jiřího Dolejše vyžaduje výstavba infrastruktury zjednodušení legislativy, územního rozhodování a stavebního práva včetně institutu vyvlastňování ve veřejném zájmu. "Prioritou je dokončení dálniční infrastruktury. Dopravní infrastruktura by měla zůstat ve vlastnictví státu. Propad investování státu v poslední době souvisel jak s legislativou a přípravou staveb, tak s nepravidelností čerpání evropských zdrojů," sdělil Dolejš.

ČSSD ve svém programu uvádí, že veřejná doprava v ČR potřebuje zásadní modernizaci a její vlajkovou lodí se stanou vysokorychlostní železnice. "Prosadíme výstavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Prahou, aby cesta mezi oběma největšími městy trvala maximálně hodinu a byla pro všechny pohodlnější, levnější a šetrnější než cesta autem. Další prioritní trať povede mezi Prahou a německými Drážďany," doplnil volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek.

Hnutí ANO oficiální program zatím nemá, oblasti dopravní infrastruktury je ale věnována část knihy předsedy hnutí Andreje Babiše "O čem sním, když náhodou spím". "Naše stavební řízení má dnes 21 neuvěřitelně složitých kroků a do stavební legislativy mluví sedm ministerstev. To je hrůza. Mělo by se zavést jenom jedno kompletní řízení EIA o dopadu stavby na životní prostředí, ve kterém by se mohla vyjádřit veřejnost a vznášet připomínky," uvedl Babiš. Poté navrhuje jednostupňové stavební povolení, v němž by už každý, koho to napadne, neměl možnost stavbu blokovat svými námitkami a správními žalobami.

Vstupte do diskuze (5)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Volby byly sečteny špatně. Poslance ODS čeká výměna

19.11.2017 15:24 Brno - Poslanecký mandát za ODS ve Středočeském kraji získal starosta obce Líbeznice Martin Kupka.…

Birke zřejmě nebude obhajovat funkci místopředsedy ČSSD

19.11.2017 15:23 Hradec Králové - Poslanec Jan Birke téměř jistě nebude na mimořádném sjezdu obhajovat funkci…

Rychetský chce kvůli senátorským podpisům změnit zákon

19.11.2017 14:21 Praha - Volební zákon by se měl změnit, aby vyloučil možnost dvojího výkladu v případě senátorských…

NSS řeší stížnosti na počítání preferenčních hlasů ODS

19.11.2017 14:16 Aktualizováno Brno - Nejvyšší správní soud dnes začal projednávat stížnost, která zpochybnila správnost počítání…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama