Většina politických stran chce zrychlit povolování dopravních staveb

Praha - Většina politických stran podporuje ve svých programech před podzimními sněmovními volbami odstranění byrokracie a administrativní zátěže při povolování velkých dopravních staveb.

Přidejte svůj názor 5 komentářů

Ilustrační fotografie

Dopravní infrastrukturu považují většinou za zaostalou, jako priority uvedly dokončení dálniční sítě a výstavbu vysokorychlostních železnic.

"Výstavba dopravní infrastruktury se v posledních čtyřech letech téměř neposunula vpřed. Kvalitní silnice a železnice přitom potřebujeme jak pro dojíždění za prací či podnikání, tak pro svobodné cestování. Kromě řádné přípravy projektů chceme snížit obrovskou administrativní zátěž a eliminovat možnosti nekonečných průtahů. Pro prioritní stavby chceme speciální zákon," uvedl předseda ODS Petr Fiala.

Podle poslance KSČM Jiřího Dolejše vyžaduje výstavba infrastruktury zjednodušení legislativy, územního rozhodování a stavebního práva včetně institutu vyvlastňování ve veřejném zájmu. "Prioritou je dokončení dálniční infrastruktury. Dopravní infrastruktura by měla zůstat ve vlastnictví státu. Propad investování státu v poslední době souvisel jak s legislativou a přípravou staveb, tak s nepravidelností čerpání evropských zdrojů," sdělil Dolejš.

ČSSD ve svém programu uvádí, že veřejná doprava v ČR potřebuje zásadní modernizaci a její vlajkovou lodí se stanou vysokorychlostní železnice. "Prosadíme výstavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Prahou, aby cesta mezi oběma největšími městy trvala maximálně hodinu a byla pro všechny pohodlnější, levnější a šetrnější než cesta autem. Další prioritní trať povede mezi Prahou a německými Drážďany," doplnil volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek.

Hnutí ANO oficiální program zatím nemá, oblasti dopravní infrastruktury je ale věnována část knihy předsedy hnutí Andreje Babiše "O čem sním, když náhodou spím". "Naše stavební řízení má dnes 21 neuvěřitelně složitých kroků a do stavební legislativy mluví sedm ministerstev. To je hrůza. Mělo by se zavést jenom jedno kompletní řízení EIA o dopadu stavby na životní prostředí, ve kterém by se mohla vyjádřit veřejnost a vznášet připomínky," uvedl Babiš. Poté navrhuje jednostupňové stavební povolení, v němž by už každý, koho to napadne, neměl možnost stavbu blokovat svými námitkami a správními žalobami.

Vstupte do diskuze (5)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Že neznám zákon? Poslankyni naštvala Zemanova slova, poslala mu kousavý…

23.01.2018 15:04 Praha – Poslankyně STAN Věra Kovářová železná se ohradila vůči slovům prezidenta Miloše Zemana,…

Okamurova SPD má problém jít do vlády se stíhaným premiérem

23.01.2018 14:34 Praha - Svoboda a přímá demokracie (SPD) má problém vstoupit do vlády, kde by byl trestně stíhaný…

Televizní debaty se přeceňují, tvrdí novinář Hvížďala

23.01.2018 14:19 Praha - Podle novináře a esejisty Karla Hvížďaly se prezidentské debaty na televizních obrazovkách…

ANO a KSČM se neshodnou v zahraniční politice. Filip připouští nanejvýš…

23.01.2018 14:03 Aktualizováno Praha - KSČM bude s hnutím ANO pokračovat v jednáních o programu. Komunisté ocenili, že Babišovo…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama