Kalousek v pozadí, kníže a Adamová tahouny. Jak působí volební kampaň TOP 09?

Praha - Strana Miroslava Kalouska TOP 09 odstartovala svou předvolební kampaň závěrem května. Jejím ústředním heslem je "Neuhneme". Jak se snaží svůj program a osobnosti prodat? A jak originální je její grafická podoba?

Přidejte svůj názor 35 komentářů

Karel Schwarzenberg (TOP 09)

Předvolební kampaň TOP 09 pod vedením Miroslava Kalouska se rozjela. Vévodí ji heslo "Neuhneme". Strana ve své prezentaci před veřejností vsadila ne střízlivá hesla, která naznačují její programové priority. Program, který vychází z vize 2030 stanovuje jasné priority, čeho by "topka" chtěla za funkční období dosáhnout a je relativně přehledný. Kombinace barev červené, modré a bílé na jejich webových stránkách společně s šedými nadpisy působí na návštěvníka lehce chaoticky. Jistě by bylo i vhodnější zviditelnit hned na úvodní stránce právě jejich program.

Strana sází zejména na své staré tváře. Billboardům a grafické stránce kampaně tak vévodí zejména bývalý předseda Karel Schwarzenberg, současný předseda Miroslav Kalousek, místopředseda Marek Ženíšek. Velmi viditelná je také mladá místopředsedkyně strany Markéta Pekarová Adamová. Téměř neviditelným je zatím v kampani mladičký teplický radní Dominik Feri, který bude kandidovat na pražské kandidátce. Moc vidět není ani místopředsedkyně Helena Langšádlová.

Co se billboardů a grafiky týče, strana zvolila kombinaci modré a červené. To by samo o sobě problémem nebylo, kdyby k podobnému konceptu nesáhla už ODS. Jejich volební plakáty jsou téměř totožné, z poloviny červená, z druhé půlky modrá, v pravém horním rohu je vždy logo strany (volební plakáty jsou pro účel fotogalerie oříznuté, originál naleznete na oficiálních stránkách TOP 09, pozn. red.). Pro voliče to může být velmi matoucí a pro lidi, kteří se v politice tolik neorientují, mohou strany prostě splynout. Vzhledem k tomu, že billboardy jsou pro voliče, kteří nesledují sociální sítě, jednou z nejviditelnějších reklam strany, je to škoda. Strany by pro příště měly ve svém vlastním zájmu tuto věc předem probrat. 

Hesla a sdělení, která kampaň doprovází, jsou stručná a jasná. I v nich se objevují prvky negativní kampaně. Příkladem může být heslo: "Pole pro potraviny, ne pro naftu do nádrže", které zřejmě odkazuje na nejmenovaného předsedu opozičního hnutí a na žluté lány řepky olejky. 

Strana opět sází na osobu Karla Schwarzenberga. Ten v rámci tzv. roadshow "Expedice Neuhneme" vyjíždí společně s dalšími straníky do jednotlivých regionů. Setkání s občany se nese v hospodském stylu s pivem. Je otázkou, zda toto aranžmá ještě stále voliče oslovuje, nicméně je třeba ocenit, že politici do regionů jezdí.

Velmi výraznou posilou v kampani se zatím zdá být Markéta Pekarová Adamová, která je velmi aktivní zejména na sociálních sítích Twitter a Facebook. Je zatím jednou z nejviditelnějších tváří, zatímco předseda Miroslav Kalousek je spíše v pozadí celé kampaně. Výše zmíněný Dominik Feri by mohl kampaň taktéž oživit, sám se ale soustředí spíše na spravování svých kanálů na sociálních sítích, kde působí spíše nepoliticky, respektive tak, že se neúčastní kampaně TOP 09 aktivně. 

Program TOP 09  s důrazem na proevropské směřování Česka by podle posledního průzkumu TNS Kantar oslovilo 9 procent voličů. Některé předchozí ale straně určily pouhých 5 - 6 procent. 

Autorem je politolog

Vstupte do diskuze (35)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Přednostní hlas zamíchaly pořadím kandidátů v Olomouckém kraji

22.10.2017 09:13 Olomouc 22. října (ČTK) - Voliči pomocí preferenčních hlasů opět výrazně zamíchali výsledným…

ČR musí podle Babiše v EU hledat partnery i mimo visegrádskou čtyřku

22.10.2017 08:27 Praha/Londýn - Česká republika musí v Evropské unii hledat partnery i mimo visegrádskou skupinu (V4…

ŽIVĚ: Volby, které změní Česko? Lidé se probouzí do nejasné budoucnosti

22.10.2017 08:13 Praha - Suverénním vítězem letošních voleb do Poslanecké sněmovny je vládní hnutí ANO Andreje…

Balíme kufry? Michal Horáček důrazně okomentoval volby. A Drahoš se přidal

22.10.2017 00:18 Aktualizováno Praha - Celá řada osobností netají zděšení nad výsledky voleb. Nasvědčují tomu, že demokracie,…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama