Dostavte Rudnou, žádají demonstranti v Ostravě

Ostrava - Více než 100 lidí demonstrovalo dnes v Ostravě-Porubě proti zdržování dostavby prodloužené Rudné. Stavbu silnice, která zrychlí dopravu mezi Ostravou a Opavou a uleví přetíženým komunikacím v této části Ostravy, ale brzdí už řadu let majetkové spory. Organizátoři chystají další protesty, zvažují i blokádu.

Přidejte svůj názor 3 komentáře

Silnice

ČTK to řekl jeden z organizátorů Bohumil Mecner.

"Dnes to je akce zoufalých lidí, kteří si už neví rady. Je to jediná šance jak upozornit na to, co se obyvatelům Poruby nelíbí," řekl. Další protestní akce by se podle něj měla konat v září. Je možné, že pořadatelé přikročí k radikálnějšímu projevu nesouhlasu a zablokují některou z frekventovaných ulic.

Dokončení zhruba čtyřsetmetrového úseku silnice, která je klíčovou stavbou komunikace I/11 spojující Ostravu s Opavou, je ale stále v nedohlednu. Projekt brzdí spor o věcné břemeno. Majitel sousedních parcel totiž požaduje, aby bylo možné chodit přes pozemek ve vlastnictví Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) požaduje za jeho zrušení až 20 milionů korun. ŘSD se nyní pokouší břemeno vyvlastnit.

Demonstranti dnes šli k domu člověka, který věcné břemeno uplatňuje, a na místě na znamení nesouhlasu s jeho postojem pískali a troubili. "Rozumný člověk si musí říct, že není možné, aby jeden člověk blokoval investici v řádu stovek milionů korun," řekl ČTK Mecner.

Starosta Poruby Petr Mihálik (ČSSD) ČTK už dříve řekl, že stavba je pro Porubany životně důležitá. Důvodem je neúnosná dopravní situace v ulicích Opavská a 17. listopadu a jejich křižovatce u restaurace Slovan. V její těsné blízkosti jsou nejen obytné domy, ale například i Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava nebo Fakultní nemocnice Ostrava. Po Opavské ulici podle statistik projede denně 15.000 automobilů, po ulici 17. listopadu podle Mihálika dokonce 19.000 vozidel. Velkou část těchto vozů by prodloužená Rudná z obytné zástavby vyvedla.

"Řekl bych, že doprava je druhotný problém. Hlavní problém je to, co to dělá se zdravím obyvatel, kteří v okolí (ulice) 17. listopadu žijí, to dál není únosné. Proto jsme se rozhodli, že dál budeme bojovat, protože prodloužená Rudná prostě musí být, a rychle," řekl Mihálik.

Ze silnice zbývá dostavět zhruba čtyřsetmetrový úsek, stavba se ale několik let komplikuje. Úsek už má souhlasné stanovisko EIA týkající se vlivů na životní prostředí. Se stavbou silnice se v daném úseku počítalo už v roce 1969. Od roku 1980 s trasou počítá i ostravský územní plán. Daný pozemek ŘSD koupilo v roce 2007 bez jakýchkoli závazků či věcných břemen. O dva roky později pracovníci ředitelství zjistili, že se k pozemku věcné břemeno už váže. Majitelům sousedních pozemků zaručuje právo chůze a jízdy.

Vstupte do diskuze (3)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V Praze by mohla jezdit sdílená auta společnosti MOL

24.05.2018 17:51 Budapešť - Maďarská skupina MOL zvažuje, že bude v Praze nabízet dopravu sdílenými auty. Rozhodnutí…

Metro D "spolklo" již přes 800 miliard

24.05.2018 17:10 Praha - Příprava stavby trasy metra D již vyšla Prahu prostřednictvím dopravního podniku (DPP) na…

Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli tendru na mýto

23.05.2018 20:52 Praha - Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS…

Ťok pohřbil návrh Pirátů: Nechce rušit nulovou toleranci alkoholu, vodáci…

23.05.2018 09:30 Aktualizováno Praha - Vláda nepodpořila návrh Pirátů na zrušení pokut pro vodáky za jízdu pod vlivem alkoholu.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama