Trojkoalice se staví proti zakázce na dostavbu okruhu, hájí ji Dolínek

Praha - Radní za Trojkoalici nesouhlasí s vypsáním veřejné zakázky na projekt dostavby městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Zakázku naopak prosazuje náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Trojkoalice dnes zablokovala schválení této zakázky.

Přidejte svůj názor

Petr Dolínek

O zakázce by se mělo hlasovat až na řádném zasedání v úterý. Podle Dolínka je přístup Trojkoalice nezodpovědný.

"Pan Dolínek po nás chtěl, abychom dnes na mimořádné radě schválili tisk, který členům rady poslal včera asi v deset večer a kterým bychom souhlasili s přípravou zakázky za 350 milionů," řekla radní za Zelené Kolínská. Podle ní to připomíná způsob, jakým magistrát fungoval v době, kdy byl primátorem Pavel Bém (ODS). Trojkoalice dnes proto odmítla o zakázce jednat, podle náměstkyně ji však pravděpodobně nepodpoří ani příští týden.

Veřejná zakázka na projekt, jejíž zadání navrhuje Dolínek, podle Kolínské nedává prostor pro případnou změnu, pokud by město nakonec zvolilo alternativní trasu. 

"Budu požadovat, aby materiál dával záruku, že město nebude investovat stamiliony za něco, co pak nebude potřebovat, respektive že studie alternativního vedení nebude dělaná jenom do šuplíku," uvedla Kolínská s tím, že v současné podobě radní za Trojkoalici materiál pravděpodobně nepodpoří. Pokud by ho rada schválila bez nich, nejednalo by se o koaliční návrh a na zastupitelstvu by hlasování klubů nesvazovala koaliční smlouva. Pokud by příští týden tisk prošel, zastupitelé by o něm hlasovali hned ve čtvrtek.

"Pokud nyní vybereme projektanty a vše půjde podle plánu, tak bychom mohli zahájit stavbu v roce 2023 nebo 2024. Každý měsíc prodlení je na úkor zklidnění dopravy v centru města a zdraví Pražanů," uvedl Dolínek.

Varianta okruhu, kterou preferuje ČSSD a ANO, počítá s vybudováním několika tunelů. Alternativní trasa vychází ze staršího návrhu IPR a místo vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. 

Městský okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Taxikáři dnes na pražském letišti opět protestovali proti Uberu

18.09.2017 19:17 Praha - Zásahové policejní jednotky dnes opět dohlížely na pražském letišti na další protest…

Přeměna prostoru u metra C Ládví začne příští rok 2018

18.09.2017 17:58 Praha - Přeměna prostoru u stanice metra C Ládví začne v březnu příštího roku. Původně měla začít…

Stavba dálnic v Česku? Ťok a Stanjura se hádali u Moravce

17.09.2017 14:13 Praha - Hostem dnešního pořadu České televize Otázky Václava Moravce byl mimo jiné ministr dopravy…

Ťok změnil názor: První třída v příměstských vlacích má smysl

17.09.2017 11:03 Praha - Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ještě nedávno zařazování vozů s oddílem první třídy do…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama