Trojkoalice se staví proti zakázce na dostavbu okruhu, hájí ji Dolínek

Praha - Radní za Trojkoalici nesouhlasí s vypsáním veřejné zakázky na projekt dostavby městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Zakázku naopak prosazuje náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Trojkoalice dnes zablokovala schválení této zakázky.

Přidejte svůj názor

Petr Dolínek

O zakázce by se mělo hlasovat až na řádném zasedání v úterý. Podle Dolínka je přístup Trojkoalice nezodpovědný.

"Pan Dolínek po nás chtěl, abychom dnes na mimořádné radě schválili tisk, který členům rady poslal včera asi v deset večer a kterým bychom souhlasili s přípravou zakázky za 350 milionů," řekla radní za Zelené Kolínská. Podle ní to připomíná způsob, jakým magistrát fungoval v době, kdy byl primátorem Pavel Bém (ODS). Trojkoalice dnes proto odmítla o zakázce jednat, podle náměstkyně ji však pravděpodobně nepodpoří ani příští týden.

Veřejná zakázka na projekt, jejíž zadání navrhuje Dolínek, podle Kolínské nedává prostor pro případnou změnu, pokud by město nakonec zvolilo alternativní trasu. 

"Budu požadovat, aby materiál dával záruku, že město nebude investovat stamiliony za něco, co pak nebude potřebovat, respektive že studie alternativního vedení nebude dělaná jenom do šuplíku," uvedla Kolínská s tím, že v současné podobě radní za Trojkoalici materiál pravděpodobně nepodpoří. Pokud by ho rada schválila bez nich, nejednalo by se o koaliční návrh a na zastupitelstvu by hlasování klubů nesvazovala koaliční smlouva. Pokud by příští týden tisk prošel, zastupitelé by o něm hlasovali hned ve čtvrtek.

"Pokud nyní vybereme projektanty a vše půjde podle plánu, tak bychom mohli zahájit stavbu v roce 2023 nebo 2024. Každý měsíc prodlení je na úkor zklidnění dopravy v centru města a zdraví Pražanů," uvedl Dolínek.

Varianta okruhu, kterou preferuje ČSSD a ANO, počítá s vybudováním několika tunelů. Alternativní trasa vychází ze staršího návrhu IPR a místo vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. 

Městský okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nehoda kamionů na sedm hodin zablokovala D1

16.11.2017 19:10 Tvarožná (Brněnsko) - Dálnici D1 dnes u Tvarožné na Brněnsku zablokovala zhruba na sedm hodin…

Demonstrace nebude. Taxikáři odvolali středeční protesty

14.11.2017 19:28 Aktualizováno Praha - Sdružení českých taxikářů odvolalo chystaný středeční protest v Praze proti službám typu…

V Česku sněžilo: Jaká je sjízdnost silnic?

13.11.2017 09:22 Aktualizováno Praha - Několik centimetrů sněhu v noci na dnešek napadlo na horách a ve vyšších polohách v Česku,…

Opravy na D1 letos skončí. Příští rok řidičům opět ztrpčí život

05.11.2017 13:17 Praha - Silničáři začnou postupně odstraňovat uzavírky z dálnice D1. Poslední omezení způsobené…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama