Úřady budou billboardy podél silnic zakrývat od poloviny září

Praha - Provozovatelé billboardů měli podle zákona povinnost reklamní poutače podél dálnic a silnic první třídy odstranit k dnešnímu dni. Velká část z nich ale uvedla, že tak neučiní. Úřady proto začnou billboardy zakrývat v polovině září. Odstraňovat je pak budou od přelomu září a října.

Přidejte svůj názor

Billboardy od dálnic musí zmizet. Takhle se brání jeden z provozovatelů (30.8.2017).

Od dnešního dne běží provozovatelům lhůta pěti pracovních dnů, během nichž mohou ještě poutače sami odstranit. Poté je sedmidenní lhůta, během níž musí úřady majitele vyzvat, aby zařízení zbourali, následuje pětidenní lhůta na reakci majitelů. Na ni pak navazuje 15denní lhůta, během které budou úřady poutače zakrývat. Uvedl to dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Provozovatelé zařízení sdružení ve Svazu provozovatelů venkovní reklamy nebudou Ředitelství silnic a dálnic a dalším organizacím v zakrývání billboardů a jejich odstraňování bránit, řekl ČTK mluvčí svazu Lukáš Váňa. S postupem úřadu nicméně nesouhlasí. "My jsme se v našich očích podřídili zákonu tím, že nemáme žádné uzavřené smlouvy s našimi klienty, a pokud mohu mluvit za členy svazu, tak nevylepujeme nové reklamní plochy," uvedl Váňa.

"Jak u posílání výzev, tak u zakrývání se bude ministerstvo dopravy snažit lhůty dané státu maximálně zkrátit tak, abychom první billboardy začali zakrývat co nejdříve, řekl ČTK mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Odeslání všech výzev, zakrytí a odstranění všech nelegálních billboardů bude trvat déle, možná až měsíce.

Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou. Podle ministerstva ale názor svazu před soudem neobstojí. "Jestliže bylo konkrétní zařízení jako reklamní zařízení povoleno tam, kde je umístěno, je to stále reklamní zařízení," uvedl Ťok.

Celkem by mělo od silnic první třídy a dálnic postupně zmizet na 3000 reklamních poutačů ze zhruba 25.000. Nařízení, které je motivováno zvýšením bezpečnosti silničního provozu. Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Taxikáři dnes na pražském letišti opět protestovali proti Uberu

18.09.2017 19:17 Praha - Zásahové policejní jednotky dnes opět dohlížely na pražském letišti na další protest…

Přeměna prostoru u metra C Ládví začne příští rok 2018

18.09.2017 17:58 Praha - Přeměna prostoru u stanice metra C Ládví začne v březnu příštího roku. Původně měla začít…

Stavba dálnic v Česku? Ťok a Stanjura se hádali u Moravce

17.09.2017 14:13 Praha - Hostem dnešního pořadu České televize Otázky Václava Moravce byl mimo jiné ministr dopravy…

Ťok změnil názor: První třída v příměstských vlacích má smysl

17.09.2017 11:03 Praha - Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ještě nedávno zařazování vozů s oddílem první třídy do…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama