Omezení jízd kamionů omezuje i jejich řidiče

Praha – Od začátku července do konce srpna začíná každoročně letní omezení jízd kamionů. Nákladní auta se v určitém čase nedostanou na dálnice a silnice první třídy a dopravní společnosti přicházejí o zakázky. Zatímco řidiči osobních vozů toto dopravní omezení vítají, "kamioňáci" už tak nadšení nejsou.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Kamion - ilustrační foto

Omezení kamionové dopravy začíná každý rok 1. července. Až do 31. srpna pak řidiči kamionů nesmí využívat dálnice a silnice první třídy v daných časech. Tyto zákazy se týkají pátku a víkendů, v pátek zákaz platí od pěti hodin odpoledne do devíti hodin večer. V sobotu pak od sedmi hodin ráno do jedné odpoledne a v neděli od jedné do deseti.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že omezení jsou potřebná. V létě prý silnice opravují, což omezuje veškeré řidiče. Zákaz jízdy kamionů však prý má i další důvod. „Vycházíme vstříc běžným řidičům, kteří v létě jezdí na dovolenou,“ uvedl pro server EuroZprávy.cz Zdeněk Neusar za Ministerstvo dopravy.

Letos prý opravují přes 600 kilometrů dálnic a silnic první třídy. „Pro řidiče je to náročné, avšak musí mít s omezeními trpělivost,“ doplnil Neusar. Opravy probíhají na dálnicích D1 a D2 mezi Brnem a Bratislavou, dále i na D5 a D8. I proto je podle něho omezení kamionů žádoucí.

Řidiči nákladních aut a provozovatelé nákladní autodopravy však z omezení rozhodně radost nemají. Podle nich se jedná o zbytečná nařízení, která situaci spíše komplikují. „Rozhodně nám to život neulehčuje, spíš naopak. Není to k řidičům fér. Celý týden jezdí a pak pátek tráví na pumpě, protože nemůžou na silnici,“ komentoval pro EuroZprávy.cz Robert Vancl, majitel nákladní autodopravy.

„Místo toho, aby udělali svou práci a mohli si užít víkend, zcela zbytečně čekají, aby mohli svůj náklad odvézt,“ prohlásil. Lidé si podle jeho názoru neuvědomují, že nákladní doprava je důležitá i pro ně, raději si na kamiony jen stěžují. „Vždyť i rohlíky dneska doveze nákladní auto,“ vysvětlil pro EuroZprávy.cz Jaroslav Ott, který s nákladním autem jezdí přes patnáct let.

Zákazy jízdy navíc komplikují nejen cesty kamionů, ale i zakázky firem. „Kvůli omezením často nepřijedeme na čas, protože musíme zůstat stát. Z toho pak plynou pokuty a penále,“ ujasnil Ott. Pokud řidič nechce porušovat předpisy, musí zastavit.

Pro firmy, které mají přesně určené, na kdy náklad potřebují, je to často důvod pro změnu autodopravce. „Pokud nestíháme termíny, zadavatel se může rozhodnout, že zkusí jiného dopravce,“ míní Ott. Firmy si však většinou příliš nepomohou, protože limity omezují všechny. „Je to prostě nesmysl,“ pokrčil rameny.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli tendru na mýto

23.05.2018 20:52 Praha - Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS…

Ťok pohřbil návrh Pirátů: Nechce rušit nulovou toleranci alkoholu, vodáci…

23.05.2018 09:30 Aktualizováno Praha - Vláda nepodpořila návrh Pirátů na zrušení pokut pro vodáky za jízdu pod vlivem alkoholu.…

Bezpečnost na řekách? Lodě v ČR budou napojeny na systém sledování pohybu

23.05.2018 08:30 Aktualizováno Praha - Lodě na vnitrozemských plavbách mají být na některých úsecích povinně vybaveny zařízením…

Dálnice D1 stála kvůli hromadné nehodě

21.05.2018 22:24 Aktualizováno Všechromy (u Prahy) - Hromadná nehoda tří až pěti aut uzavřela dálnici D1 na 16. kilometru u…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama