NKÚ: Zavádění evropského systému řízení železnic v ČR by mělo jít rychlejí

Praha - Zavádění evropského systému řízení železniční dopravy na české tratě vázne. Zabezpečení ETCS má jen 22 kilometrů tratí, přitom loni to podle původních plánů ministerstva dopravy mělo být víc než 1300 km. Oznámil to dnes Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ).

Přidejte svůj názor

Vlaky

Poukázal také na to, že u komunikačního systému GSM-R vznikl monopol jednoho dodavatele. Za zpoždění u ETCS může dřívější vedení resortu a také pomalý vývoj technologie, uvedlo ministerstvo dopravy.

NKÚ prověřoval budování železničních systémů v letech 2009 až 2016, zkontroloval šest projektů dohromady za víc než 2,1 miliardy korun. Systémy GSM-R a ETCS má Česko podle EU zavést na více než 2600 km tratí, v případě komunikačního systému GSM-R bylo v době kontroly hotovo na téměř 1750 kilometrech.

"Na zpoždění se podepsalo i to, že ministerstvo dopravy nevytvořilo závazný harmonogram pro zavádění těchto systémů. Aby měly systémy předpokládaný efekt, musí vzniknout oba," uvedl NKÚ.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nehoda kamionů na sedm hodin zablokovala D1

16.11.2017 19:10 Tvarožná (Brněnsko) - Dálnici D1 dnes u Tvarožné na Brněnsku zablokovala zhruba na sedm hodin…

Demonstrace nebude. Taxikáři odvolali středeční protesty

14.11.2017 19:28 Aktualizováno Praha - Sdružení českých taxikářů odvolalo chystaný středeční protest v Praze proti službám typu…

V Česku sněžilo: Jaká je sjízdnost silnic?

13.11.2017 09:22 Aktualizováno Praha - Několik centimetrů sněhu v noci na dnešek napadlo na horách a ve vyšších polohách v Česku,…

Opravy na D1 letos skončí. Příští rok řidičům opět ztrpčí život

05.11.2017 13:17 Praha - Silničáři začnou postupně odstraňovat uzavírky z dálnice D1. Poslední omezení způsobené…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama