NKÚ: Zavádění evropského systému řízení železnic v ČR by mělo jít rychlejí

Praha - Zavádění evropského systému řízení železniční dopravy na české tratě vázne. Zabezpečení ETCS má jen 22 kilometrů tratí, přitom loni to podle původních plánů ministerstva dopravy mělo být víc než 1300 km. Oznámil to dnes Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ).

Přidejte svůj názor

Vlaky

Poukázal také na to, že u komunikačního systému GSM-R vznikl monopol jednoho dodavatele. Za zpoždění u ETCS může dřívější vedení resortu a také pomalý vývoj technologie, uvedlo ministerstvo dopravy.

NKÚ prověřoval budování železničních systémů v letech 2009 až 2016, zkontroloval šest projektů dohromady za víc než 2,1 miliardy korun. Systémy GSM-R a ETCS má Česko podle EU zavést na více než 2600 km tratí, v případě komunikačního systému GSM-R bylo v době kontroly hotovo na téměř 1750 kilometrech.

"Na zpoždění se podepsalo i to, že ministerstvo dopravy nevytvořilo závazný harmonogram pro zavádění těchto systémů. Aby měly systémy předpokládaný efekt, musí vzniknout oba," uvedl NKÚ.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Billboardy od dálnic zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

25.07.2017 16:24 Praha - Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na 3000 billboardů. Provozovatelé…

Omezení jízd kamionů omezuje i jejich řidiče

21.07.2017 11:37 Praha – Od začátku července do konce srpna začíná každoročně letní omezení jízd kamionů. Nákladní…

Totální dopravní kolaps pro Střední Čechy? Vytlačení kamionů z Prahy je…

20.07.2017 11:21 Praha - Dopravní kolaps v Praze a zejména ve Středních Čechách. To by podle odborníků bylo…

Kamení na koleji zastavilo rychlík, na vině jsou zřejmě děti

19.07.2017 09:09 Nelahozeves - Rychlík na Mělnicku musel předčasně ukončit svou cestu. U obce Nelahozeves totiž…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama