NKÚ: Zavádění evropského systému řízení železnic v ČR by mělo jít rychlejí

Praha - Zavádění evropského systému řízení železniční dopravy na české tratě vázne. Zabezpečení ETCS má jen 22 kilometrů tratí, přitom loni to podle původních plánů ministerstva dopravy mělo být víc než 1300 km. Oznámil to dnes Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ).

Přidejte svůj názor

Vlaky

Poukázal také na to, že u komunikačního systému GSM-R vznikl monopol jednoho dodavatele. Za zpoždění u ETCS může dřívější vedení resortu a také pomalý vývoj technologie, uvedlo ministerstvo dopravy.

NKÚ prověřoval budování železničních systémů v letech 2009 až 2016, zkontroloval šest projektů dohromady za víc než 2,1 miliardy korun. Systémy GSM-R a ETCS má Česko podle EU zavést na více než 2600 km tratí, v případě komunikačního systému GSM-R bylo v době kontroly hotovo na téměř 1750 kilometrech.

"Na zpoždění se podepsalo i to, že ministerstvo dopravy nevytvořilo závazný harmonogram pro zavádění těchto systémů. Aby měly systémy předpokládaný efekt, musí vzniknout oba," uvedl NKÚ.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zpackaná dálnice D47? Vláda má stanovit, kdo je odpovědný za škody

26.05.2017 16:04 Aktualizováno Praha - Závěrečná zpráva sněmovní vyšetřovací komise k vyšetření pochybení při stavbě dálnice D47…

Česko nebude žalovat Německo kvůli mýtu

22.05.2017 13:03 Praha - Vláda dnes rozhodla, že se ČR nepřipojí k žalobě na německé mýtné. Tématem se ale může…

Hospodaření ŘSD? Problémy s náklady na právní služby zůstávají, odhalil NKÚ

22.05.2017 08:23 Praha - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) prověřil, jak od začátku roku 2013 do září 2016 hospodařilo…

Ministr Ťok couvá: Česko se k žalobě na německé mýtné nepřipojí. A důvod?

19.05.2017 11:02 Praha - Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) navrhne vládě, aby se Česko k žalobě na německé mýtné…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama