Policie se vrhla do světa sociálních sítí. Nebudou to mít jednoduché, varuje sociolog

Praha - Policie ČR se 21. června oficiálně zapojila do života na sociálních sítích. Založila si účty na Facebooku, Twitteru a Youtube. Slibuje si od nich lepší komunikaci. Podle experta na firemní sociologii Vojtěcha Bednáře to však Policie bude mít na sociálních sítích velmi složité.

Přidejte svůj názor 3 komentáře

Policie se na sociálních sítích bude prosazovat velmi obtížně

Policie České republiky se snaží držet krok s dobou a odstartovala dnes komunikační účty na sociálních sítích Facebook, Twitter a YouTube. „Sociální sítě jsou fenoménem současné doby a prostředkem ke komunikaci využívaným podstatnou částí nejen české společnosti. Policie České republiky nemůže stát bokem a jako moderní bezpečnostní sbor se tak počínaje dneškem aktivně zapojí do tohoto prostředí,“ uvedl v tiskové zprávě policejní prezident Tomáš Tuhý.

Mediální expert a firemní sociolog Vojtěch Bednář krok Policie schvaluje. „Určitě to je velmi dobré a užitečné. Policii to však bude stát mnoho času i personálních sil,“ upozornil pro EuroZprávy.cz Bednář. Podle něj to státní instituce a například pojišťovny v komunikaci na sociálních sítích nemají vůbec jednoduché. Lidé jim totiž mají tendence velmi hlasitě vyčítat negativní věci, ale naopak těch pozitivních si moc nevšímají. „Říká se tomu tzv. nepreferované značky,“ doplnil Bednář.

Jednotlivé profily budou sloužit různě podle sítě, na které jsou umístěny. YouTube pro různorodé policejní klipy, Facebook jako prostředek sdílení zajímavých informací a převážně zpravodajský Twitter pro informování o bezpečnostních opatřeních a situaci. V diskuzích jsou podle tiskového mluvčího Policejního prezidia ČR Jozefa Bocána nepřípustné nadávky a urážky. „Platí také, že tyto profily neslouží k podávání trestních oznámení ani jako prostředek komunikace v případě bezprostředního ohrožení zdraví či života,“ napsal v tiskové zprávě Bocán.

Hasiči drží krok, záchranáři se zatím drží zpátky

Záchranná služba o podobném kroku prozatím neuvažuje, spoléhá na profily krajských organizací. „Zatím nemáme potřebu vstupovat na sociální sítě. Rozdělení do jednotlivých krajů považujeme za aktuálnější, pestřejší a cílenější, než kdybychom se snažili tuto činnost nějak zastřešovat," řekl pro EuroZprávy.cz prezident Asociace zdravotnických záchranných služeb ČR Marek Slabý. Do budoucna však tento typ komunikace nevyloučil. 

To hasiči mají Facebook už od letošního ledna a provozují i stránky krajských organizací. „Na hlavní profilu je sdílíme, pokud mají přesah. Twitter zatím neplánujeme, je to z našeho pohledu dublování," vysvětlila pro EuroZprávy.cz mluvčí generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru Nicole Zaoralová. YouTube hasiči provozují na kanálu HasiciCZ, který byl založen už v roce 2009. 

Vstupte do diskuze (3)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ubránila by se ČR v případě útoku? Značná část občanů to vidí bledě

22.02.2018 16:59 Aktualizováno Praha - Tři pětiny lidí se domnívají, že by se česká armáda při napadení neubránila. Polovina Čechů…

Neprůstřelné vesty z ČR jdou na dračku. Argun má obří zakázky i od Arabů

21.02.2018 09:20 Hradec Králové - Společnost Argun z Hradce Králové loni znásobila tržby na přibližně 350 milionů…

Zemřel hrdina Miroslav Liškutín, jeden ze dvou posledních československých…

19.02.2018 17:19 Praha - V Británii dnes zemřel ve věku 98 let válečný hrdina Miroslav Liškutín, jeden ze dvou…

Policie kupuje pro ústavní činitele luxusní limuzíny, mají i masážní…

18.02.2018 10:52 Praha - Policejní ochranná služba kupuje nakoupí 18 limuzín BMW zhruba za 50 milionů korun. Premiér…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Domova

reklama
reklama